פורמולה 1-נייג'ל מנסל

נהג המירוצים בפורמולה 1 נייג'ל מנסל הוא אנגלי עם הרבה לב. הוא נולד ב-8 באוגוסט 1953 באפטון-און-סברן, ווסטרשייר ומרוץ כבר שנים רבות. המירוץ הראשון שלו היה בסילברסטון ב-1975, אבל הוא לא השתתף עד 1978. הוא זכה בניצחון הראשון שלו ב-1979 בברנדס האטץ' והמשיך לזכות בתואר העולם ב-1992.

הוא גם יצר שיא עבור רוב עמדות הפול בעונה (שמונה) שעדיין עומד היום. הקריירה שלו כנהג מרוצים מקצועי נמשכה 15 שנים לפני שפרש מהספורט ועבר לתיבת הפרשנות.

לנייג'ל מנסל יש כל כך הרבה מה להציע גם לחובבי מירוצים וגם לנהגים חדשים כאחד, וזו הסיבה שכולנו צריכים לתת לו קצת תשומת לב!

תוכן העניינים

השנים המוקדמות

שנותיו הראשונות של מנסל עברו בכפר כפרי ליד הגבול הוולשי. כשגדל, הוא גילה עניין רב בהנדסה, אבל היה גם ספורטאי נלהב. אביו נפטר בגיל צעיר וכשהיה בן חמש בלבד.

בשנת 1966, נייג'ל נרשם לבית הספר גרייט בר בברמינגהם ולאחר מכן המשיך לקולג' הטכני של סטוקטון כדי ללמוד מיומנויות מכונאות רכב. הוא קיבל את הטעם הראשון שלו בנהיגה כאשר שאל את הילמן אימפ של גיסו עם תיבת הילוכים ידנית והסתובב בה ברחובות סטוקטון.

נייג'ל רץ בסילברסטון בפעם הראשונה ב-1975, אך לא השתתף עד 1978 עקב עימות עם מירוצי פורמולה 3. עם זאת, הוא פיצה על הזמן האבוד בכך שזכה במירוץ Brands Hatch 1979 והפך לנהג הצעיר ביותר שזכה באחד מהמירוצי היוקרתיים ביותר בבריטניה; בן 24.

לאחר מכן הוא התמקד במירוץ באירופה, מה שהבדיל אותו מנהגים אחרים שהתחרו בקפדנות בבריטניה מאז היו בני 16. מנסל רץ שם רק פעמיים לפני 1979, כי הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לנסוע מעבר לאוקיינוס האטלנטי כדי להתחרות מול נהגים שהיו מנוסים ממנו הרבה יותר מהר אחרי שנכנס לספורט.

ב-1982, נייג'ל עבר לבסוף לאירופה לצמיתות והדביק במהירות נהגים אחרים על ידי התחרות בהם באופן קבוע; פי ארבע פעמים בעונה ממה שרכבי מרוץ בריטיים היו מתחרים בעידן הזה.

וכך הקריירה שלו המריאה!

הקריירה המוצלחת של נייג'ל מנסל

נייג'ל מנסל הוא נהג מרוצים מצליח עם הרבה לב. הוא גדל באפטון-און-סברן, ווסטרשייר ומרוץ כבר שנים רבות. המירוץ הראשון שלו היה בסילברסטון ב-1975, אבל הוא לא השתתף עד 1978. הוא זכה בניצחון הראשון שלו ב-1979 בברנדס האטץ' והמשיך לזכות בתואר העולם ב-1992.

הוא גם יצר שיא עבור רוב עמדות הפול בעונה (שמונה) שעדיין עומד היום. הקריירה שלו כנהג מרוצים מקצועי נמשכה 15 שנים לפני שפרש מהספורט ועבר לתיבת הפרשנות.

לנייג'ל מנסל יש כל כך הרבה מה להציע גם לחובבי מירוצים וגם לנהגים חדשים כאחד, וזו הסיבה שכולנו צריכים לתת לו קצת תשומת לב!

פרישתו

נייג'ל מנסל פרש ממרוצי פורמולה 1 ב-23 באוקטובר 1993. הקריירה שלו כנהג מרוצים מקצועי נמשכה 15 שנים. הוא היה אלוף העולם ב-1992 והיו לו שמונה מוטות בעונה אחת.

יש לו הרבה מה להציע למעריצי המירוצים ולנהגים חדשים כאחד, וזו הסיבה שכולנו צריכים לתת לו קצת תשומת לב!

העתיד שלו

לנייג'ל מנסל יש עתיד שעדיין אינו בטוח. הוא זכה להצלחה רבה בעבר וסביר להניח שיזכה להרבה יותר הצלחה ביום אחד. אבל לעת עתה הוא פרש מפורמולה 1.

הוא לא נראה בחזרה על מסלול המרוצים מאז פרישתו ב-1994, אבל הוא מופיע מדי פעם באירועים כמו פסטיבל גודווד של מהירות או כפרשן של מירוצי F1.

ראוי גם לציין כי הוא כיום יו"ר קבוצת המירוצים הבריטית המכונה Force India והיה נשיא מועדון נהגי המרוצים הבריטי בין השנים 2008-2010. העתיד שלו עשוי להיות מאחורי העדשה יותר מאשר על מסלול המרוצים.

סיכום

נייג'ל מנסל היה אחד מנהגי הפורמולה 1 הידועים ביותר בשנות ה-80. הוא ידוע בעיקר בשל שלוש השנים שלו בפרארי, שם זכה בשני תארי אליפות העולם הראשונים שלו בפורמולה 1 ב-1992 וב-1993.

בתחילת שנות ה-80, מנסל קיבל נסיעת מבחן בפורמולה

מכונית 1 מאת מנהל מקלארן רון דניס. לאחר מכן ניתן לו חוזה בשווי

540,000 דולר על ידי מקלארן. לאחר מערכת יחסים קשה עם קבוצת מקלארן, הוא

קיבל הזדמנות למרוץ עבור וויליאמס ב-1986.

בשנת 1991, נייג'ל מנסל קיבל חוזה לשלוש שנים עם

פרארי שווה 14.4 מיליון דולר. הוא זכה בשניים מתוך ארבעת תארי אליפות העולם שלו

בזמן נהיגה עבורם.

נייג'ל מנסל פרש ממירוצי פורמולה 1 ב-1993 עם 31

ניצחונות ו-72 פודיומים. לאחר מכן הוא העביר את המיקוד שלו למירוצי מכוניות במלאי

הצלחה מסוימת.

מנסל היה נשוי שלוש פעמים ויש לו שני ילדים.

ב-1994, נייג'ל מנסל פרש ממירוץ והמשיך לעסוק בתחומי עניין רבים אחרים. הוא היה מגיש טלוויזיה וגם היה חלק מצוות הפרשנים של ה-BBC במונדיאל 2010. כעת הוא מנהל קריירה כדובר לאחר ארוחת הערב.

כרגע הוא אמור להיות מומחה בתחנת הטלוויזיה הבריטית סקיי ספורטס לעונת 2019 של מירוצי ה-F1.